16 februari 2015

Which languages do you speak?

Hoi meiden!
ik besloot vandaag een persoonlijk artikeltje te schrijven, en ik besloot ook maar gelijk over de talen die ik spreek te hebben. Ik spreek namelijk 5 talen en ga binnenkort met een basiscursus Spaans beginnen. Dat maakt dus in totaal 6 talen! Meer weten? Lees dan snel verder!
Ik spreek dus in totaal 5 talen, Nederlands, Duits, Engels, Latijn (ook al spreek je dat niet echt) en een beetje Russisch. Binnenkort (wat ik ook al in de inleiding geschreven heb) ga ik ook een basiscursus Spaans leren.
 
Welke talen spreek je vloeiend?
Nederlands is mijn moedertaal, dus dat spreek ik vloeiend, al heb ik met de spelling van woorden soms een probleempje. Daarna komt Duits. Omdat ik naar Duitsland ben verhuisd (en dus op een Duitse school zit), spreek ik dat ook vloeiend. En dat binnen een jaar! Ik heb hier echter heel erg veel voor geleerd en soms was het niet makkelijk.
 
Welke talen heb je op school geleerd?
Op school heb ik natuurlijk Engels geleerd. Ik vind Engels best wel makkelijk en ik kan het ook best wel goed, maar ik reken het niet tot het kopje 'vloeiend', omdat ik dus op school heb geleerd. Ook heb ik door mijn klasgenoten Duits geleerd, dus die taal reken ik er ook even bij.
Daarna komt Latijn. Bij mij op school kan je in de eerste kiezen tussen Frans en Latijn, ik heb dus voor Latijn gekozen, omdat mij dit meer interesseerde. Dan leer ik ook nog eens Russisch (dit is mijn eerste jaar). Ook dat kan je kiezen in de derde. Als laatste ga ik binnenkort met Spaans beginnen, omdat dit op mijn school wordt aangeboden en omdat het mij heel erg interesseert.
 
Welke taal is het moeilijkst?
Qua grammatica vind ik Duits soms nog wel lastig, en qua uitspraak vind ik Russisch soms wel lastig. Ik weet het nog niet hoe het met Spaans is, omdat ik hier nog niet mee begonnen ben.
 
Het grappige is, dat het typetje 'Alfakind' echt bij mij past. Ik vind het leuk om nieuwe talen te leren! Wiskunde, Natuurkunde en Scheikunde kan ik daarintegen écht niet!
 
Als je nog een vraag hebt, stel hem gerust!
 
Welke talen spreek jij? Ben jij meer het type 'Alfa' of 'Beta'?
 
Liebe Grüße ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel dat je reageert! Ik zou op alle reacties zo snel als mogelijk proberen te reageren!